منطقه

بقایی: برنامه‌ای برای تفتش سازمان از تأسیسات آسیب‌دیده هسته‌ای نداریم

سخن‌گوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که ایران هیچ دیداری با رافائل گروسی نداشته و برنامه‌ای برای تفتش سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای آسیب‌دیده وجود ندارد.

وی تأکید کرد که روند همکاری‌ها با سازمان بر اساس معاهده NPT ادامه خواهد یافت و هیچ شیوه‌نامه جدیدی برای این موضوع تعریف نشده است.

بقایی همچنین گفت که تحریم‌های نفتی و پتروشیمی به‌صورت موقت تعلیق شده و موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها در چارچوب مذاکرات و طی بازه زمانی ۶۰ روزه بررسی خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست سوئیس گفت که پس از برخی تنش‌ها و تهدیدات، گفت‌وگوهای مستقیم متوقف شده و تبادل پیام‌ها از طریق میانجی‌ها ادامه یافته است.

سخن‌گوی وزارت خارجه تأکید کرد که موضوعات دفاعی و موشکی ایران هرگز در دستور کار مذاکرات قرار ندارد و درباره دارایی‌های مسدود شده نیز تصمیم‌گیری بر اساس منافع ملی انجام می‌شود.

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button