شهباز شریف توافق ایران و آمریکا را گامی مثبت برای ثبات منطقه دانست
شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، روز سهشنبه (۲ سرطان ۱۴۰۵) از توافق میان ایران و ایالات متحده آمریکا استقبال کرد و آن را تحولی خوشایند و گامی مهم در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه توصیف نمود.
وی در نشست مجلس ملی پاکستان گفت که پیشرفت در گفتوگوهای ایران و آمریکا نهتنها برای خاورمیانه، بلکه برای جامعه جهانی نیز یک تحول مثبت به شمار میرود.
نخستوزیر پاکستان با اشاره به مذاکرات برگزارشده در سوئیس با میانجیگری پاکستان و قطر اظهار داشت که اسلامآباد با صداقت کامل برای کاهش فاصله میان دو طرف تلاش کرده و گفتوگوها از روز یکشنبه تا نیمهشب دوشنبه ادامه داشته است.
شهباز شریف افزود که پس از پایان مذاکرات، بیانیه مشترکی از سوی میانجیها صادر شد و بر اساس آن، مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا طی ۶۰ روز آینده ادامه خواهد یافت.
وی همچنین با تأکید بر نقش پاکستان در این روند، آن را دستاوردی مهم و تاریخی برای کشورش خواند و ابراز امیدواری کرد که تفاهمهای بهدستآمده به توافقی پایدار و زمینهساز صلح و ثبات در منطقه و جهان تبدیل شود.
نخستوزیر پاکستان همچنین از سفر امروز مسعود پزشکیان، رییسجمهور ایران، به پاکستان خبر داد و گفت که محور گفتوگوهای دو طرف، گسترش روابط دوجانبه و همکاریهای مشترک خواهد بود.
#پاکستان #ایران #آمریکا #شهباز_شریف #مذاکرات_سوئیس #قطر #روابط_منطقهای #خبر








