منطقه

آمریکا برای ساخت ۱۰ راکتور هسته‌ای جدید ۱۷.۵ میلیارد دالر اختصاص می‌دهد

وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرد که برای تسریع روند ساخت و راه‌اندازی ۱۰ راکتور بزرگ هسته‌ای در سراسر ایالات متحده آمریکا، ۱۷.۵ میلیارد دالر قرضه اختصاص خواهد داد.

کریس رایت، وزیر انرژی آمریکایی گفته است که این تسهیلات مالی می‌تواند زمان بهره‌برداری از راکتورهای جدید را تا سه سال کاهش دهد.

مقام‌های آمریکایی هدف از این برنامه را افزایش ظرفیت تولید انرژی، تقویت امنیت انرژی و پاسخ‌گویی به نیازهای رو‌به‌رشد برق در این کشور عنوان کرده‌اند.

#آمریکا #انرژی_هسته‌ای #راکتور_هسته‌ای #وزارت_انرژی #انرژی

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button