جهانمنطقه

سپاه پاسداران: حملات موشکی و پهپادی در پاسخ به تجاوزهای آمریکا انجام شد

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح یکشنبه با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دریایی و هوافضای سپاه در پاسخ به آنچه «تجاوزهای اخیر آمریکا» خوانده شده، عملیات مشترک موشکی و پهپادی انجام داده‌اند.

براساس این بیانیه، این عملیات میان ساعت ۲ تا ۳ صبح یکشنبه با شلیک موشک‌های بالستیک و پهپادها علیه هشت هدف متعلق به نیروهای آمریکایی، از جمله پایگاه پایگاه علی السالم و تأسیسات مربوط به ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بندر سلمان بحرین، صورت گرفته است.

سپاه همچنین مدعی شد که نیروهای آمریکایی پیش از این، در واکنش به اقدام نیروی دریایی ایران علیه یک کشتی «متخلف»، پنج موضع ساحلی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده بودند.

در این بیانیه تأکید شده است که بر اساس «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد»، مسوولیت کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است و از این پس با کشتی‌های متخلف «قوی‌تر از گذشته» برخورد خواهد شد.

سپاه هشدار داده است که هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه ایران، حتی در صورت هدف قرار دادن «اهداف کم‌اهمیت»، با «پاسخی خردکننده» مواجه خواهد شد و نقض آتش‌بس، به گفته این نهاد، می‌تواند به توقف کامل روندهای توافق‌شده منجر شود.

#ایران #سپاه_پاسداران #آمریکا #خلیج_فارس #تنگه_هرمز #کویت #بحرین

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button