افغانستاناقتصادجهان

رونمایی پوتین از پول بریکس با حضور پرچم افغانستان و نام «امارت اسلامی» 

این ارز جدید که به منظور تقویت مبادلات اقتصادی و کاهش وابستگی به دالر طراحی شده است، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

در قسمت مرکزی این بانک‌نوت پرچم‌های ملی پنج عضو اصلی گروه بریکس شامل روسیه، برازیل، چین، هند و آفریقای جنوبی دیده می‌شود که در داخل یک حلقه قرار گرفته اند‌. هر پرچم با نام این کشور همراه است که به یکی از زبان‌های رسمی نوشته شده است. در بالای پرچم مربوطه تصویری از یک مکان تاریخی یا فرهنگی معماری مرتبط با هر کشور خاص وجود دارد.

در پشت این بانک‌نوت پرچم‌های الجزایر، آرجنتاین، بحرین، بلاروس، ونزوئلا، مصر، زیمبابوه، اندونزیا، ایران، قزاقستان، مکسیکو، نایجریا و همچنین پرچم افغانستان وجود دارد.

نمایش پرچم نظام سیاسی سابق افغانستان که هنوز در مجامع بین المللی معتبر است، بر روی ارز جدید بریکس به نوعی شناسایی و به رسمیت شناختن کشور در ساختار اقتصادی این سازمان را نشان می‌دهد، اما قابل توجه است که از نمایندگان امارت اسلامی، که حکومت مستقر کنونی در افغانستان است، برای حضور در این اجلاس دعوتی صورت نگرفت.

این در حالی است که امارت اسلامی در نامه‌ای رسمی به روسیه، خواهان شرکت در اجلاس بریکس شده بود، اما روسیه در پاسخ گفته بود که این امر، نیازمند یک تصمیم جمعی در این اجلاس است.

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button