افغانستان

سهیل شاهین: تحریم‌ها بر مقام‌های امارت اسلامی باید برداشته شوند

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر پس از وضع تحریم‌های شورای امنیت بر مقام‌های امارت اسلامی، خواهان رفع این تحریم‌ها شده است.

رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر به یکی از شبکه‌های داخلی افغانستان گفته است که وضع تحریم‌ها نتیجه‌بخش نبوده و باید هرچه زودتر از میان برداشته شوند.

آقای شاهین افزوده: «باید تمام این محدودیت‌ها که مانع بر سر راه تعامل جامعه جهانی و امارت اسلامی است، برداشته شود تا راه برای یک تعامل مثبت هموار شود.»

به تازگی تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد گفته است که ۶۱ مقام ارشد «امارت اسلامی» در فهرست تحریم‌های جهانی قرار دارند و از این میان، ۳۵ نفر آنان از اعضای کابینه و رهبری امارت اسلامی هستند.

در این قهرست مقام‌های ارشد امارت اسلامی از جمله ملا محمد حسن آخند رییس‌الوزرا، عبدالغنی برادر معاون اقتصادی، عبدالسلام حنفی معاون اداری، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرا، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه، سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله، عبدالحق وثیق رییس استخبارات و برخی دیگر از اعضای امارت اسلامی گنجانیده شده‌اند.»

پیش از این ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفته بود که نام‌های ۲۴ مقام امارت اسلامی هنوز در فهرست سیاه سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا قرار دارد.

آقای مجاهد، حذف نشدن نام مقام‌های امارت اسلامی از فهرست سیاه را خلاف توافق‌نامه دوحه عنوان کرده بود.

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button