افغانستانمنطقه

عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی جهان اسلام است

توانا: بعد از عملیات طوفان الاقصی قضیه فلسطین به گفتمان جهانی تبدیل و موضوع به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل مجدداً در سطح جهانی مطرح گردیده است.

امروز در غزه مسجدی برای عبادت، شفاخانه‌ای برای مداوا، مکتبی برای تعلیم و دانشگاه‌ای برای تدریس وجود ندارد؛ طی یک‌سال جنگ در غزه بیش یکصدوپنجاه هزار نفر شهید و زخمی شده اند.

با این همه آسیب‌های که صورت گرفته و یک وجب زمین هم وجود ندارد که کسی احساس امنیت کنند، اما هیچ فردی در غزه وجود ندارد که علیه جریان‌های جهادی عکس‌العمل نشان بدهد همه این شعار را زمزمه می‌کنند:

حسبي الله ونعم الوكيل نعم المولى ونعم النصير

مجاهدین غزه همچنان اصحاب پیامبر اسلام (ص) هر یک به عنوان قرآن های متحرک طی این مدت عمل کردند، بار دیگر نشان دادن که در جهان اسلام مردان هستند که اسلام برای آن‌ها از همه چیز عزیز است.

طوفان اقصی رویداد حماسه ساز در تاریخ اسلام ثبت خواهد شد، این رستاخیزعظیم با الگو گیری از غزوات پیامبر اسلام (ص) برای همیشه جاویدان باقی خواهد ماند.

در آستانه یکسالگی جنگ غزه قرار داریم؛ طی این مدت تمام طواغیت جهان تحت رهبری آمریکا در مقابل ملت مسلمان و مجاهد فلسطین با استفاده از تمام تجهیزات جنگیدند اما نتوانستند به اهداف راهبردی که در دستور برنامه‌های شیطانی خویش داشتند به آن نایل آیند.

طوفان اقصی موازنه قدرت را در خاور میانه برای همیش برهم زد، ابوهت رژیم پوشالی را شکستاند، اقتدار جبهات اقصی را به نمایش گذاشت.

امروز جبهه مقاومت به یک آدرس عزتمند برای امت اسلامی تبدیل شده است؛ حماس، حزب الله، جهاد اسلامی، انصار الله و سایر جبهات اقصی به عزت و اقتدار امت اسلامی تبدیل شده اند.

فرق میان غزه و لبنان نیست جبهات کی در مقابل رژیم صهیونیستی می‌جنگند از انصارالله یمن تا حزب‌الله، حماس و سایر جریان‌های جهادی عضو یک پیکر اند؛ شهادت صد ها تن از فرماندان ارشد حزب‌الله مصداق این ادعاست.

به نصرت الهی بشارت می‌دهم سرانجام جبهه مقاومت، جبهه اقصی پیروز خواهد شد، روزی فرا خواهد رسید که از عقب هر شجر و حجری صدا بلند کند عبدالله اینجا بهودی است.

توانا در بخش دیگری از سخنانش در نماز جمعه مسجد الفاروق گفت: انسان فرزند ارزش‌های خود است، طبق مکتب فکری اسلام ارزش‌های انسان در تقوا، ایمان، صبر، عفت و حیای او معنی پیدا می‌کند، آن‌های‌که معیار ارزش خود را غیر الهی می‌گیرند و خدای متعال را به فراموشی می‌سپارند گرفتار مصیبت‌های ذیل می‌شوند:

۱- كسى كه او را فراموش مى‌كند، قهراً فردى بى‌راهه، بى‌رهبر، بى‌هدف و بى‌قانون، غرق در شهوات مى‌شود و تمام هدف‌ها و عملكردش سليقه‌اى و مطابق تمايلات و هوس‌هاى خودش مى‌شود و اين بزرگ‌ترين خطر براى انسان است.

۲- كسى‌كه لطف او را فراموش كند، مأيوس شده و به بن بست مى‌رسد.

۳- كسى‌كه عفو او را فراموش كند، خود را قابل اصلاح نمى‌بيند و دست به هر كارى مى‌زند.

۴- كسى‌كه رهبران الهى را فراموش كند، دنبال هر طاغوتى مى‌رود و فاسد مى‌شود.

۵- كسى‌كه قانونِ او را فراموش كند، هر روز به سراغ صدايى مى‌رود و سر در گم مى‌شود.

۶- كسى‌كه راه او را فراموش كند، در ميان صدها راه ديگر گيج شده و به بى‌راهه مى‌رود.

۷- كسى‌كه اولياى او را فراموش كند، دوستان ناباب او را به بازى مى‌گيرند.

۸- كسى كه نعمت‌هاى خدا را فراموش كند، متملّق ديگران مى‌شود.

۹- كسى كه خدا را فراموش كند، قهراً اهداف حكيمانه‌‌اى او در مورد آفرينش انسان را فراموش خواهد كرد و هركه هدف خلقت‌ خویش را فراموش كند، عمر، سرمايه واستعدادش را هدر مى‌دهد؛ وی کسی است که معار عشق ورزیدن آن دوستی و عشق با خداوند متعال است، ارزش ان را در معیار عشق و محبت الهی باید محاسبه کرد.

مسلماً حُب دنیا، اعم از حُب مال، مقام، شهوت جنسى، تفوق طلبى، برترى‌طلبی، تن پرورى، انتقام جویی‌، و مانند این‌ها… گاهی چنان طوفانِ در روح انسان ایجاد مى‌کند که او را بر باد مى‌دهد، و حتى گاه، حس تشخیص او را از میان مى‌برد، و در نتیجه، حیات دنیا را بر آخرت مقدم مى دارد.

حُب دنیا به عنوان سرچشمه تمام گناهان شمرده شده است، یک واقعیت عینى و محسوس است که در زندگى خود و دیگران بارها آن را آزموده ایم و‌ عامل امروز بدبختی امت اسلامی نیز حُب دنیا و غرق شدن در زرق و برق دنیا است.

متن فوق فشرده ای از سخنرانی دکتور عبدالرووف توانا در نماز جمعه این هفته در مسجد جامع الفاروق/ ایران – مشهد مقدس

۶ میزان ۱۴۰۳

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button