افغانستانجهان

ساکی برای پاسخ درباره «خروج از افغانستان» در کانگرس حاضر می‌شود

بر بنیاد گزارش د هیل، مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که خانم ساکی موافقت کرده که با این کمیته مصاحبه کند.

گفتنی است که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا ماه‌ها می‌شود به دنبال توضیحات جن ساکی، سخنگوی پیشین کاخ سفید درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است.

د هیل نوشته است که رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا دیروز (دوشنبه، ۱۷ جون) در نامه‌ای به خانم ساکی گفته است که این کمیته تعهد او را برای حضور در مصاحبه «رونویسی شده» می‌پذیرد.

گفتنی است که این مصاحبه قرار است به تاریخ ۲۶ جولای صورت بگیرد.

این در حالی است که مایکل مک‌کال پیش از این در نامه‌ای جن ساکی را تهدید کرد که اگر برای توضیحات و پاسخ درباره خروج امریکا از افغانستان به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده حاضر نشود، از هر ابزاری استفاده خواهد کرد.

مک‌کال در این نامه گفت: «کمیته روابط خارجی کانگرس احضاریه‌ای صادر خواهد کرد تا او (ساکی) را وادار به شهادت و پاسخ دادن کند».

سخنگوی پیشین کاخ سفید پیش از این در صحبت با رسانه‌های امریکایی گفت که «به عملکرد نظارتی مهم کمیته امور خارجی کانگرس احترام می‌گذارد و مایل است تا حد امکان در پاسخ به درخواست‌های نظارت قانونی این کمیته مفید باشد».

گفتنی است که خانم ساکی در سال ۲۰۲۲ کاخ سفید و سخنگویی بایدن را ترک کرد و از آن زمان تا اکنون به عنوان مجری برجسته و تحلیل‌گر سیاسی با شبکه تلویزیونی «ام‌اس‌‌ان‌بی‌سی» پیوست.

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button