افغانستانجهان

شورای امنیت نشستی در باره افغانستان برگزار می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را پیرامون اوضاع افغانستان در ماه جاری میلادی (جون) برگزار می‌کند.

هرچند در باره روز دقیق برگزاری این نشست چیزی گفته نشده؛ اما در گزارش آمده است که نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان گزارش سه ماهه خود را در باره اوضاع افغانستان در این نشست ارایه می‌کند.

در بخشی از بیانیه شورای امنیت آمده است: «شورای امنیت در ماه جون نشست سه ماه‌اش در باره افغانستان را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود که در این نشست، رزا اوتونبایوا نماینده ویژه دبیرکل و رییس هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و یک نماینده جامعه مدنی توضیحاتی را ارایه کنند.»

از سویی‌هم امارت اسلامی گفته است که هیات معاونت سازمان ملل برای افغانستان (یوناما) باید گزارش‌هایش را به‌گونه‌یی تهیه کند که بازتاب دهنده واقعیت‌های کنونی افغانستان باشد.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی هم‌چنان گفته است که در این نشست باید روی پیشرفت‌ها در بخش اقتصادی افغانستان پرداخته شود.

سخن‌گوی امارت اسلامی افزود: «یوناما یک نمایندگی خوب از افغانستان بکند و بین ملل متحد و افغانستان وسیط باشد؛ واقعیت‌ها و پیشنهاد را که در افغانستان است، به‌گونه درست انعکاس بدهد.»

قرار است نشست سوم دوحه پیرامون مسایل کلیدی افغانستان در ۳۱ جون و اول ماه جولای با شرکت نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان با میزبانی سازمان ملل متحد در دوحه برگزار شود.

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button