جهانمنطقه

هزاران نفر در ایروان بار دیگر خواستار کناره‌گیری نیکل پاشینیان از قدرت شدند

هزاران نفر در ایروان پایتخت ارمنستان با حضور در سرک‌ها بار دیگر خواستار کناره گیری نیکل پاشینیان نخست وزیر این کشور از قدرت شدند.

براساس گزارش راشا تودی، جمعیت زیادی روز یکشنبه در اعتراض به تصمیم دولت برای در اختیار دادن چند قریه مرزی به جمهوری آذربایجان تظاهرات برپا کردند.

براساس این گزارش، سازمان دهندگان تظاهرات اعتراضی حمایت خود را از مواضع باگرات گالاتانیان روحانی ارشد مسیحی برای جایگزینی پاشینیان اعلام کردند.

روز جمعه دولت جمهوری آذربایحان اعلام کردند که کنترل چهار قریه مرزی با ارمنستان را در اختیار گرفته است.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی دولت باکو آمده است که بخش مرزی جمهوری آذربایجان کنترل قریه‌های باغانیس آیریم، آشقی آسکیپارا، خیمیرلی و قیزل حاجیلی در منطقه قزاق را در اختیار گرفته است.

در 19 اپریل، بخش مطبوعاتی دولت باکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیسیون‌های تعیین حدود مرزهای آذربایجان و ارمنستان در مورد بخش‌های مرزی مشخصی بین چهار قریه به توافق اولیه رسیده‌اند: باغانیس (ارمنستان)، باغانیس آیریم (جمهوری آذربایجان)، ووسکپار (ارمنستان) ،آشاقی آسکیپارا (جمهوری آذربایجان)، کیرانتس (ارمنستان)، خیمرلی (جمهوری آذربایجان)، برکابر (ارمنستان) و قیزلحاجیلی (جمهوری آذربایجان).

واگذاری این مناطق از سوی ارمنستان موجی از اعتراضات را علیه دولت نیکل پاشینیان به راه انداخته و موجب بازداشت ده‌ها نفر شده است.

این مناطق بخشی از جمهوری آذربایجانِ اتحاد جماهیر شوروی بود و از دهه 1990 میلادی تحت کنترل ارمنستان قرار داشت.

ویدئوی مرتبط با خبر را از لینک زیر ببینید

https://t.me/SafirTelevision1/7943

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button