افغانستانمنطقه

وزیر امور خارجه کشور با هیات بلند پایه ازبیکستانی دیدار کرد

مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه در دیدار با الهام محکموف، وزیر ترانسپورت ازبیکستان و عصمت‌الله ایرگشوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور این کشور برای افغانستان؛ در مورد گسترش روابط دو جانبه سیاسی و اقتصادی، اتصال منطقه‌ای، پروژه‌های ترانزیتی و تجاری، سرمایه‌گذاری مشترک و اهمیت ترانزیتی دو کشور گفت‌وگو کرد.

مولوی امیرخان متقی در این دیدار گفت، ثبات در افغانستان زمینه خوبی را فراهم کرده است تا ازبیکستان، کشورهای همسایه و منطقه از سیاست اتصال منطقه‌ای اقتصاد محور امارت اسلامی حمایت کنند و بر تلاش‌های جاری در زمینه تطبیق پروژه‌های بزرگ اقتصادی سرعت دهند.

وزیر امور خارجه افزود، پالیسی اتصال منطقه‌ای اقتصاد محور امارت اسلامی برای منطقه، ثبات اقتصادی و امنیتی به‌ارمغان می‌آورد.

از سوی هم، ‌وزیر ترانسپورت ازبیکستان در این دیدار گفت، کشورش توجه ویژه‌ای به افغانستان دارد و از سیاست امارت اسلامی مبنی بر مبدل‌شدن به مرکز ترانزیتی منطقه حمایت می‌کند.

آقای محکموف افزود، تیمی از انجنیران اوزبیکستانی را به‌هدف آغاز کار عملی و امکان‌سنجی پروژه افغان – ترانس با خود به کابل آورده است و قرار است در هفته روان، یک هیات دیگر نیز به‌منظور آغاز کار عملی پروژه‌ها در همکاری اداره ملی خط‌آهن افغانستان و اداره‌های ذیربط، وارد افغانستان شود.

در همین حال، نماینده ويژه رییس جمهور ازبیکستان در این دیدار گفت کشورش در همکاری با وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، آماده بازسازی آبدات تاریخی و زیارت‌‌گاه‌های کشور است.

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button