جهانمنطقه

اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد

در میان نگرانی فزاینده صهیونیست‌ها از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط محکمه لاهه، کابینه رژیم اشغالگر به دولت آمریکا هشدار داد که اگر این حکم صادر شود، اسرائیل تحریم‌هایی ضد تشکیلات خودگردان اعمال می‌کند که منجر به سقوط آن می‌شود.

وب سایت عبری والا به نقل از مسوولان ارشد صهیونیستی و آمریکایی با بیان اینکه اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین کرده است گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و سایر مقامات ارشد اسرائیلی از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و همچنین «یو آو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رییس ستاد ارتش اسرائیل و دیگر مسوولان ارشد در پی جنگی که اسرائیل علیه نوار غزه به راه انداخته است به شدت نگرانند.

به گزارش رسانه‌های عبری کابینه اسرائیل ادعا می‌کند که تصمیم دیوان بین المللی عدلیه برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی متاثر از فشارهای تشکیلات خودگردان بر قاضی محکمه لاهه بوده و بر همین اساس مقامات اسرائیلی به جو بایدن گفته‌اند که اگر محکمه لاهه چنین حکمی را صادر کند اسرائیل تشکیلات خودگردان فلسطین را مسوول آن می‌داند و با تحریم‌های جدی پاسخ آن را خواهد داد که ممکن است منجر به فروپاشی این تشکیلات شود.

بر اساس این گزارش، مسدود کردن انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین ممکن است یکی از تحریم‌ها علیه این تشکیلات باشد که می‌تواند آن را به سمت ورشکستگی و سقوط سوق دهد.

این در حالی است که دولت آمریکا با فشارهای زیادی در تلاش برای منصرف کردن محکمه لاهه از صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی است و مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند که دولت بایدن نامه‌هایی را به دفتر قاضی محکمه لاهه ارسال کرده که در آن‌ها صراحتاً اعلام شده است صدور حکم بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی اشتباه بوده و ایالات متحده از آن حمایت نمی‌کند.

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button