جهان

سخنرانی سالانه بایدن: در برابر پوتین تسلیم نخواهیم شد

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه موسوم به «وضعیت کشور گفت که مقابل پوتین تسلیم نخواهد شد.

در بخش دیگر از اظهاراتش خطاب به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفت: «پیام من به او ساده است. «ما پا پس نخوایم کشید. ما تسلیم نخواهیم شد.»

او همچنین به حوادث ۶ جنوری ۲۰۲۱ که هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند پرداخت و به انتقاد از ترامپ که در حال حاضر رقیب انتخاباتی او است پرداخت؛ بایدن گفت: «این شورش‌گرها، میهن‌پرست نبودند. آنها برای این آمده بودند تا جلوی انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را بگیرند و اراده مردم را سرنگون کنند.»

بایدن گفت که اوکراین خواستار کمک نظامی و تسلیحات است و به دنبال استقرار نظامیان آمریکا نیست، در واقع، هیچ سرباز آمریکایی در اوکراین حضور ندارد و من مصمم هستم که وضعیت همین باقی بماند.» و از نمایندگان کنگره آمریکا خواست کمک‌ها به اوکراین را تصویب کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا طبق روال موضع‌گیری‌های گذشته خود تلاش کرد اقدامات اسرائیل در غزه را دفاع از خود جلوه دهد؛ وی گفت: «اسرائیل حق دارد به مقابله با حماس برود، زیرا حماس می‌تواند با آزاد کردن اسرا، پایین گذاشتن سلاح و تسلیم کردن مقصران ۷ اکتبر جنگ را به اتمام برساند.»

بایدن تصریح کرد راهکار دو دولتی تنها راه تضمین امنیت اسرائیل است؛ «هیچ مسیر دیگری غیر از راهکار دو دولتی وجود ندارد که امنیت اسرائیل و دموکراسی آن را تضمین کند.

وی گفت:«هیچ مسیر دیگری وجود ندارد که بتواند تضمین کند فلسطینی‌ها در صلح و شرافت زندگی کنند؛ هیچ مسیر دیگری وجود ندارد که بتواند تضمین کند اسرائیل با همه همسایه‌هایش از جمله عربستان سعودی در صلح زندگی کند.»

مطالب مشابه

نظریات اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button